Positivismus, conventionalismus, relativismus, existentialismus, perceptionismus, philosophia transcendentalis
Sku: 50500D0L060
Archival Number: A505
Author: Lonergan, B.
Language(s): Latin
Decade: 1960
Open 50500D0L060.pdf
Description:
5 Schematic pages for Fall 63-64 course De methodo theologiae, dated Oct. 30
The second set of notes for the 1963-64 fall-winter course ‘De methodo theologiae.’ These notes begin by mentioning Macquarrie’s Twentieth-Century Religious Thought but the order of L’s topics is not taken from that book but seems to be his own. The file is dated Oct. 30, but L adds ‘non dicta,’ i.e., he did not lecture on it, which is clear also from Thomas Daly’s notes.
Database and descriptions © Copyright 2017 by Robert M. Doran
Transcription:
50500DTL060 – transcription of and report on 50500D0L060 by R. Doran
J Macquarrie, Twentieth-Century Religious Thought London SCM 1963
α positivismus – nulla est scientia nisi particularis
logica, math, phys, chem, biol, psy, soc, oecon, hist
β conventionalismus
? specialistae
qq fundamentales tractare ad nos non spectat
facimus quod omnes faciunt qui nostram specialitatem ? cognoscunt
quod omnes laudant / nos invicem laudamus
et caetera similiter
addimus novum librum: longior bibliographia
multis notulis recentissimis
recensiones favorabiles
γ relativismus (historismus relativisticus) – RD: here he may be drawing on Macq
olim ‘scientia’ aliquid absoluti, ideale, normativum
nunc scientia ? – est tantum id quod fit: nat cum eff ?
hum sine eff ?
est manifestatio ? culturae
tantum valet quantum caeterae manifestat[iones] cult[urae]
evolvuntur conceptiones
multiplicantur systemata
valet pluralismus – nullum systema ad realitatem ? sufficit
solummodo series indefinita
[page 2]
δ existentialismus (Bultmann)
α' ? – unusquisque radicaliter solus
ne ? quidem - ? – esse possimus
exsistimus inq. capaces eligendi id quod futuri ?
quae electio numquam definitiva esse potest nisi in articulo mortis
nam electiones decisiones resolutiones non auferunt
libertatem futuri actus
β' obiectivitas est quid in sc. positivis per ? universalem attingitur
est ?
philosophiae
Weltanschauungen sunt mythos
omnes aliae ?, dogmata
γ' valet interpretatio exsistentialis NT etc. Demythologizatio
i.e. reducuntur quae obiective dicta sunt
ad subiectivitatem, interioritatem, meam
quid mihi exsistenti deliberanti dicant
ε perceptionismus – Kantianus – idealismus
mythicus
[page 3]
[a new line of thought seems to be taken up here]
ut fundamenta scientiis modernis praebent philosophia transire debet
(1) ex obiecto abstracto ad concretum
ex necessario evidenti certo per se immobili
ad ens concretum
ens: non ut nobis minima in intentione
maxima in extensione
sed ut nobis maxime tum in intentione
tum in extensione
(2) ex subiecto abstracto ad subiectum concretum
subiectum abstractum – i.e. per se / de iure quod potest
etsi rarissima faciat – exsistentia Dei, praeambula fidei
subiectum concretum – ipse ?? prout de facto est
cum tendentia ad plenam aperitudinem
cum indigentia conversionis:
homo sensibilibus immersus scdm pec orig
sub dialectica contrapositionum
(3) philosophia transcendentalis
obiectum: ens unum verum bonum
subiectum: cuius operationibus rite factis
aut in ens tenditur aut non
aut in verum tenditur aut non
eliminat evasionem tum aliorum tum maxime positivistarum
[page 4]
(4) ex distinctione graeca vita practica
vita theoretica (contemplatio, theoria PP. GG.)
ad destinationem pleniorem th[eoriae]/CS [common sense] interioritas
fundatam in triplici cognoscendi modo
(i) sine datis non datur cognitio humana
(ii) data sunt exteriora: sensus communis de particularibus
scientia explicativa: closed ?
open series definitions
interiora: reflexio fundamentalis de operat.
ut CS conjugat subiectum interius cum aliis subiectis
(methodicus historica) = CS alterius temporis
ut theoretica illuminat subiectum conscienciae historicae
quemadmodum rebus naturalibus uti possit – sc. nat.
quemadmodum ipse locum/munus suum historicum adimpleat – sc. hum.
ut subiectum interius sit fundamentum th/CS
criticum – ne dicas quod cognoscere non possis
methodicum – quemadmodum in th. CS procedi debeat
normativum – fundamentum methodum
co? – sc. mod. variantur cont? dict?
const? method
exsistentiale – sub dialectica, ipse se facit
[page 5]
distinctio inter philosophiam et theologiam
? cum continuatione ex phil in theol
ex parte subiecti: plena conversio est non solum intellectualis
sed etiam ad fidem
ex parte obiecti: ens includat ens supernaturale
additur novum campus scientificus
quasi generice heuristice
concrete: homo exsistens est sub peccato originali
indiget gratia Dei ut legem obser
accipit gratiam a Deo oblitam
aut acceptat aut reicit
scientia rerum humanarum ponit problemata
quae nisi theologice non solventur
cf K. Rahner – Hörer des Wortes – 1942
theologia est sublatio philosophiae
tollit primat a phil
salvat phil in loco subordinato
perficit phil ex ? pleniori