Theologia 508
Sku: 50800D0L060
Archival Number: A508
Author: Lonergan, B.
Language(s): Latin
Decade: 1960
Open 50800D0L060.pdf
Description:
6 handwritten pp. From 1963-64 course DMT, dated Nov. 13, on theology, tasks, divisions, etc.
Database and descriptions © Copyright 2017 by Robert M. Doran
Transcription:
50800DTL060
R. Doran’s transcription of 50800D0L060, from 1963-64 course ‘De methodo theologiae’
Dated Nov 12 1963
Theologia
Finis: ut cognoscatur (1) Deus, (2) omnia quae ad Deum ordinantur.
Principium: (1) naturalis ratio, (2) ratio per fidem illustrata, (3) intellectus lumine gloriae confortatus.
Medium: (1) per naturalia, ea quae creata sunt: Deus rerum omnium principium et finis; (2) totus Christus; Deus qua pater Filium mittens, Filius incarnatus, mittens Spiritum – nova lex = gratia Spiritus Sancti; per intentionalia: ?? = revelatio; (3) nullum: Deus immediate per suam essentiam attingitur.
Notae: (1) principium est realitas quaedam; db 1795 – non agitur de primis propositionibus; (2) Non duo principia, ratio et fides; (3) Medium non restringitur ad propositiones qua veras in locis theologicis; attenditur ad vitam quandam realitatem historicam scdm omnes suas dimensiones; (4) Distinctio inadaequata inter principium (his theologus) et medium (omnes theologi et fideles et Christus homo).
[page 2]
De usibus theologiae
[1] expositorius, constitutivus: theologia ut particularis quaedam scientia; ad usum doctorum; acquisita et transmittenda, acquirenda, perficienda, secundum tempora.
[2] sapientialis: theologia ut sapientia, ut una ex multis disciplinis; habitudines ad mundum academicum, philosophiam, scientias humanas et naturales, litteraturam, artes, historiam; cognoscere vitam academicam secundum omnes aspectus
[3] practicus, internus: in aedificationem Corporis Christi, ut instaurantur omnia in Christo; theologia influit in vitam Christianam: praedicationis, catechismi, directionis animarum, liturgiae, educationis, media communicationis (libri, ? theatre, ? TV); cognoscere vitam fidelium secundum omnes aspectus;
[4] practicus, externus: apologeticus in augmentum corporis Christi; in adiutorium eorem qui non credunt, qui non credunt sicut oportet; ecclesia et ghetto: cognoscere vitam humanam secundum omnes aspectus; ? totius theologiae: non quosdam tractatus, praeambula fidei; ordinatio paedagogica, non ? fidem; ??
[page 3]
De theologia expositoria
(1) debet esse talis ut, accedente cognitione vitae academicae, vitae fidelium, vitae humanae, transeat in sapientiam, practicum, apologeticum.
(2) quod tamen est virtuale, potentiale, non directe ?
(3) acquisita et transmittenda – scholarum; acquirenda et perficienda – inter doctores
[page 4]
Partes integrales
experiri ad elementa experientialia
intelligere ita ut maxime attendatur ad ordinem intelligibilem
iudicare ad certitudinem, veritatem
_____________________________________________________________
Pars positiva – singula documenta monumenta investigat quid significent: theol bibl/patristica/mediaevalis/recentior/??
Pars systematica – mysteriorum intelligentia
Pars dogmatica – nobilissimum theologiae munua
________________________________________________________________
? oculos
manus instrumentalis – post Gutenberg
pedes etc. edd. crit., indices, dictionaria (op. collectiva),
bibliothecae, bibliographiae
critica critica
fundamentalis fundamentalis
transcendentalis transcendentalis
methodica exsistentialis -- conversio religiosa
sapientialis sapientialis int., mor.
heuristica methodica
heuristica
[page 5]
dogmatica – moralis
positiva – scholastica inde a fine saec. XV
DTC 29, 424-430
dogmatica = positiva
-- valent quamdiu positivi praecipue intendebant finem dogmaticum/apologeticum
e.g. theologia biblica quae theses dogmaticas probant
theololgia patristica quae in finem apologeticum laborat Lebreton
recentius biblici, patristici, mediaevales suum opus faciunt
viderint dogmatici
[not clear what is in the rectangular box]