Fragments on marriage
Sku: 6C000DTL040
Archival Number: A6c
Author: Lonergan, B.
Language(s): Latin
Decade: 1940
Open 6C000DTL040.pdf

Description:

The reverse of three of the pages of scribbled notes in A06.

The first and third of these are headed, Ephes 5, 22-33, and the second, de fine matrimonii (5), propositio tertia continuatur.

Database and descriptions © Copyright 2017 by Robert M. Doran

Transcription:

Ephes 5, 22-33

 

Proponitur norma maritis et uxoribus

  sicut Xtus dilexit, ita diligat maritus

  sicut eccleisa subicitur, ita uxor subiciatur

 

Proponitur exemplum

  quod fecit et facit Xtus, facite et vos

 

Proponitur similitudo

  membra surnus corporis eius, de carne eius de ossibus eius

  erunt duo in carne una NB verba Adami ‘Hoc nunc caro de ...’

 

To musterion touto

  scilicet matrimonium, erunt duo in carne una

mega estin

  scilicet, habet aliquem sensum secretum et profundum

ego de lego eis Xton kai ten ecclesian

  nempe, non quatenus matrimonium est

              sed quatenus matrimonium sumitur in sua connectione

                   cum Xto et ecclesia

Hic videtur sensus obvius verborum

  sed contra reformatores saec xvi qui somul [solum?] mysterium esse

  corpus Xti mysticum affirmaverunt

  Id quod reiciendum videtur cum per totam pericopen S Paulus

    loquitur de analogia quadam (norma exemplum similitudo)

    inter matrimonium et corpus Xti mysticum

  Scilicet, antiquitus matrimonium habet fundamentum aliquod

    mysticum in eo quod Eva de carne et de ossibus Adae desumpta

    fuit (Hoc nunc caro de carne ... Propter quod); at nunc,

    en mysterium magnum, quia sumus caro de carne et os de

    ossibus Xti mystici, ideo Propter hoc relinquet

 

Clare ergo et explicite videtur Apostolus affirmare

  matrimonium xtianum esse signum rememorativum unionis

  Xti et ecclesiae

An etiam est signum demonstrativum, ita ut gratiam talis

  unionis conferat hoc signum eis qui matrimonium coniuncti

  sunt?

Si ‘magnum’ est, vere ‘magnum’ sicut lavacrum haptismatis,

  tunc etiam simpliciter sed globaliter affirmatur sacr NL

Si mariti at uxores Xtiani tales sunt quales Xtus diligens

  et ecclesia subiecta, etiam sic demonstratur effectus sacr.,

  nam aliunde constat perfectam dilectionern sine gratia esse

  impossibilem

[line drawn from ‘tales sunt’ to handwritten: tales esse debent (norma) esse possunt (exemplum)]

 

Innuit apostolus, hoc certum ex Tridentino; asserit Apostolus

ho

 

[page 2]

 

de fine matrimonii (5), propositio tertia continuatur.

 

contra naturalem potentiarum nexum agunt; ideo incestus

malus quia contra finem sexualitatis; ideo prolis occisio,

expositio, neglectio mala sunt quia contra fecunditatem.

          Attamen quod est contra hanc vel illam potentiam

etiam quodammodo contra triplicem potentiam sit necesse est;

proinde hi effectus etsi remotiores etiam manifestiores

esse possunt, ideoque in apologetica moralitatis defensione

recte adhibentur; puta divortium esse malum quia contra

bonum prolis, etc.

          Cuius assertionis fundamentum est brevissime:

aliud est rationem intrinsecam et philosophicam assignare,

aliud est veram conclusionem evidenter proponere.

 

Propositio quarta.

 

          Natura humana est morbo concupiscentiae infecta,

ideoque commixtio carnalis excusatione indiget.

 

          Concupiscentia est in eo quod pars hominis

inferior parti superiori non obtemperat.

          Quod est malum aliquo sensu, constat tum ex

Rom 7, Augustino passim, Doctrina S Thomae eam esse

materiale peccati originalis originati, malum peccati,

Tridentino 792 ‘ex peccato est et ad peccatum inclinat.’

          Concupiscent iam esse malam constat multipliciter:

ex S Paulo, praesertim Rom 7; ex Augustino passim, praesertim

De nuptiis et concupiscentia; ex S Thoma, eam esse malam

poenae, materiale peccati oririnalis originati; ex Tridentino

DB 792 ‘ex p’ccato est et ad peccatum inclinat.’

          Malum concupiscentiae in eo esse non videtur

quod caeca natura

 

[page 3]

 

Ephes 5, 22-33

 

Proponitur norma maritis et uxoribus

  sicut Xtus dilexit ecclesiam, ita maritus diligat

  sicut subicitur Xto, ita uxor sit subiecta

 

Proponitur exemplum

  quod facit Xtus, quod ecclesia, ita maritus et uxor faciant

 

Proponitur analogia

  membra sumus corporis Xti, de carne eius, de ossibus eius

  similiter maritus et uxor sunt duo in carne una

    NB Gen 2, 24 ubi verba Pauli de Xto et ecclesia dicuntur

      ab Adamo de Eva: Hoc nunc os ex ossibus meis et caro de carne

     mea. Propter quod ... (?)

 

To musterion touto

  quid? corpus Xti mysticum, ac si dixisset ‘Dico mysterium

    relate ad unionem Xti et ecclesiae’

  an ipsa analogia? dico analogiam matrimonii ad unionem

    Xti et ecclesiae

 

ad priorem: non facit sensum, nam per totum tractat Paulus

  de analogia quadam quae est norma, exemplum, similitudo;

  si de solo Corp Xti mystico dicit mysterion, tunc non

  touto sed ekeino; touto enim ad propinquius refert

 

Musterion mega

  quaenam sit ista magnitudo?

    an sit totum extrinsecus